fredag 7. desember 2012

#009 In betweens - Bookcase and rowan firewood

Hei og hå. Dreiingen er satt litt på pause for tiden. Holder på å gjøre ferdig en bokhylle til stua vår. Min kjære og jeg flyttet sammen ganske nylig, og den er det eneste som mangler før vi har flyttet HELT inn. Står enda noen pappesker med bøker i stua, og både bøkene og vi lengter etter at de skal få flytte inn i bokhylla.

Er nesten ferdig. Har pusset den og driver nå på med lakking. Så lenge hylla står der med våt lakk må jeg unngå å spre støv på verkstedet.

Det eneste jeg har gjort på dreiefronten de siste par dagene, er å avbarke rognekubben som er basis for mitt neste prosjekt.



Hello. The turning is set at hold these days. I'm finishing a bookcase for our living room. My darling and I moved quite recently together, and a proper bookcase is the only thing missing until we've moved all the way. There are still standing some cardboard boxes with books in the living room, and both the books and we long for them to make the move into the bookcase.
 

I'm almost finished. I've sanded it and I'm now varnishing it. As long as the shelf's standing there with wet varnish, I avoid spreading dust in the workshop.

The only thing I've done turning-wise the last few days, is peeling the bark from the rowan firewood piece which is the base for my next project.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar