tirsdag 28. mai 2013

#053 Spalted Birch and segmented Teak, part 2 - photo shoot

- scroll down for english -

Da er jeg helt ferdig med begge bollene i surnet Bjørk og segmentert Teak. De er begge oljet med min hjemmelagede treolje. I tillegg har jeg vokset dem med carnauba-voks, for å få en ekstra glansfull overflate.

Idag har jeg fotografert dem i mitt enkle hjemmestudio. Håper dere liker bildene :)



Now I am completely done with both bowls in spalted Birch and segmented Teak. They are both oiled with my homemade oil finish. In addition, I have waxed them with carnauba wax, for an extra shiny finish.

Today I photographed them in my simple home studio. Hope you enjoy the pictures :)


















#050 Spalted Birch and segmented Teak, part 1


5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Vakre! Veit du noko om surna bjørk og det og bruke det til produkter som me har mat i...feks. skåler og skjærebrett sidan det opprinneleg er soppinfisert tre vi snakker om?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Det jeg vet, er at dette diskuteres. Siden det er soppinfisert tre, kan man ikke være sikker på hvor mye giftstoffer som er igjen. Man kan også få alergiske reaksjoner mot restene av soppen. Av disse grunnene garanterer jeg aldri at produktene mine av surnet trevirke er 100% matsikkert - uansett hva jeg bruker til overflatebehandling... Håper det var til hjelp :)

      Slett
  3. ja eg forstår. Har ein plan om å lage skjærebrett..men då er ein vel kanskje litt over i den store gråsona...

    SvarSlett