fredag 21. juni 2013

#058 Segmented candle holders, part 1

- scroll down for english -


Sommeren er for alvor igang, og en hel del andre ting enn tredreiing står på plakaten. Men verkstedet står ikke helt tomt. Jeg er igang med et prosjekt der jeg lager fire telysestaker i Bjørk (Betula pubescens) og segmenter av Teak (Tactona grandis). (Teak'en er fra vinduslisten jeg nettopp høvlet ned.)

Hver lysestake vil bestå av en åtte-delt ring av Teak limt på toppen av et stykke solid Bjørk. Jeg vil bruke både frisk og surnet Bjørk.

Har ikke bestemt meg for den endelige formen enda. Er det noen som har idéer, er det bare å komme med dette i komentarfeltet under eller på Facebook :)






The summer time is definitely here, and a lot of other things than woodturning takes my time. But the workshop is not completely empty. I am working on a project where I am making four candle holders in Birch (Betula pubescens) and segments of Teak (Tactona grandis). (The Teak is from the window list I just planed down.)

Each candle holder will include an eight-piece ring of Teak glued on top of a piece of solid Birch. I will use both fresh and spalted Birch.

I have not decided the final shape yet. If anyone has ideas, feel free to share it in the coments here or at Facebook :)










#061 Segmented candle holders, part 2


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar